Car And Squatting (1 Viewer)

WyldLyfe

Newbie
Joined
Jun 3, 2019
Messages
80
Age
26
Current Location
Australia
Ok, recently there was a thread about what do you do with your bags when entering a shop that says no bags allowed, an I guess this question could be slightly similar in ways, but anyway.. The general question here is, what do you guys do or have done with your car/automobile when squatting a place, I know thats a very broad question without setting the scene, so heres the scene (but add any other stuff that you think may be helpful too if you want.)

The place is an abandoned house in the country side, theres not any neighbours for quiet some distance down the road, its a main road though and a lot of cars travel it. You also have a car which is a helpful way to reach this spot, theres no train stations near by or anything much really, the three closes towns are about 8kms, 13kms and 24kms away. Where would you put your car? if you park it at the house it may draw unwanted attention. Again I know this is kinda broad but maybe someone has done or dealt with something similar.

Ideas: Possibly park it around the back of the house, park it on the main road a little away from the house (you know how you sometimes see a random car just sitting in places, like someone has left it) just go to another spot/find another spot.
 
Click here to buy the Anarchist's Guide to Travel!

Faceplant

Mmmm . . . Taste the Ballast!
StP Supporter
Joined
Nov 29, 2018
Messages
210
Current Location
Boulder Creek Ca
Drive around back. If the neighbors can see headlights turning into the driveway, do not come onto the property at night.

Not so hard, was it?
 
OP
WyldLyfe

WyldLyfe

Newbie
Joined
Jun 3, 2019
Messages
80
Age
26
Current Location
Australia
Drive around back. If the neighbors can see headlights turning into the driveway, do not come onto the property at night.

Not so hard, was it?
Lol, its only mostly cause its on a busy main road I asked this.. but thanks for your input.

I'd say behind the house, or just in front of it can't be seen from the road.
Me too, going with that, it can possibly be seen from the back too, but not as likely if parked closer to the house. Thanks.
 

Engineer J Lupo

the most derailingest mod.
Staff member
Moderator
Joined
Dec 26, 2010
Messages
912
Age
44
Current Location
530 Rackerby, California
Website
youtu.be
Park that bitch right in the driveway like you own the place. That's how I prefer to do it. If you immediately begin to make the house less of an eyesore from the road and the view from your neighbors houses, it's pretty unlikely they're gonna be questioning shit. They'll assume you're either new buyers or renters with some ambition. Those are the best squats in my opinion. The ones where your neighbors think you belong there and they're actually happy you're there.

A squat that you have to sneak into and out of.. that ain't no way to live. It's never comfortable, never feels like home. You're always worried it's gonna come to an end, can't leave your belongings there with peace of mind, etc. Get that mail in your name, once it's a month old it'll require an eviction to make you leave. Once you have that established, change those locks and settle in.

Then all that can go wrong is the owner showing up or one of the neighbors knowing the owner or at least knowing the intentions the owner has for the house and your presence would immediately cause concern/questioning. If you get the neighbors behind you you're in a pretty good place.
 
OP
WyldLyfe

WyldLyfe

Newbie
Joined
Jun 3, 2019
Messages
80
Age
26
Current Location
Australia
Park that bitch right in the driveway like you own the place. That's how I prefer to do it. If you immediately begin to make the house less of an eyesore from the road and the view from your neighbors houses, it's pretty unlikely they're gonna be questioning shit. They'll assume you're either new buyers or renters with some ambition. Those are the best squats in my opinion. The ones where your neighbors think you belong there and they're actually happy you're there.
I think this is a pritty good approach to it, what you've shared here within your whole post.

A squat that you have to sneak into and out of.. that ain't no way to live. It's never comfortable, never feels like home. You're always worried it's gonna come to an end, can't leave your belongings there with peace of mind, etc. Get that mail in your name, once it's a month old it'll require an eviction to make you leave. Once you have that established, change those locks and settle in.
Yeah I guess so hey, Yeah.

Then all that can go wrong is the owner showing up or one of the neighbors knowing the owner or at least knowing the intentions the owner has for the house and your presence would immediately cause concern/questioning. If you get the neighbors behind you you're in a pretty good place.
Iv learnt that there can be things like this that can happen, or even a few abandon houses in an area but the person down the street, a neighbour in a proper house owns them all. But the idea of getting neighbours on your side is good too.

Thanks for posting Engineer, good info.
 
Last edited:

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

About us

  • Squat the Planet is the world's largest social network for misfit travelers. Join our community of do-it-yourself nomads and learn how to explore the world by any means necessary.

    More Info

Support StP!

Donations go towards paying our monthly server fees, adding new features to the website, and occasionally putting a burrito in Matt's mouth.

Total amount
$40.00
Goal
$100.00

Monthly Goals

  1. Paying the Bills
    $40.00 of $50.00
    The first $50 in donations go towards paying our monthly server fees and adding new features to the website. Once this goal is reached, we'll see about feeding Matt that burrito.
  2. Buy Matt a Beer
    $40.00 of $75.00
    Now that we have the bills paid for this month, let's give Matt a hearty thank you by buying him a drink for all the hard work he's done for StP. Hopefully his will help keep him from going insane after a long day of squishing website bugs.
  3. Feed Matt a Burrito
    $40.00 of $100.00
    Now that the bills are paid and Matt has a beer in his hand, how about showing him your love by rewarding all his hard work with a big fat burrito to put in his mouth. This will keep him alive while programming new features for the website.
  4. Finance the Shopping Cart
    $40.00 of $200.00
    Now that the bills are paid and Matt is fed, perhaps it's time to start planning for those twilight years under the bridge... if only he had that golden shopping cart all the oogles are bragging about these days.

Latest Status Updates

100% off-grid for roughly 2 weeks? I'll try to pop in here and there if I get any trips to town. Safe travels y'all. And even if you're just sittin around talkin bout "yeah gonna hit the road in about 6 months maybe" y'all be safe doin that too alright. Armchairs be dangerous yo!
SlankyLanky wrote on EndTimesCommunityWorship's profile.
So we have a gallery section that you might consider looking at to post pictures to. It might be more convenient for other users if the newest profile posts wernt all imgur photos from you.
It’s very hot here. That’s all
TFW you're a trans girl hitching solo over a thousand miles through Western Colorado, Utah, Las-fucking-Vegas, and all the way down to California without a scratch or nary a creep to fight off only to get drugged in a gay bar that I've been to before during a pride night that's billed as a trans/nonbinary/gender-nonconforming/POC event in San Diego. Wowzers

(Don't worry, I was safe and taken care of that night, just taking a moment to appreciate the fucking irony)