Busking with laptop and Keyboard ??

NattyKiwi

Previously Steve James
Joined
Sep 21, 2015
Messages
32
Current Location
Kona, Hawaii
So I was walking down Ali'i Drive the other day and seen a group of travelers playing guitar and singing for some cash. They weren't bad, but played alot of songs i could of guessed.

I was wondering if i set my laptop and bluetooth speaker up and played live mixes on the corner. Some stuff like electronic/experimental. Stuff like kryptic minds. But all original that I make on the spot!

Also if anybody has exp traveling with electronics id like to know how you keep it safe and guarded!

Thanks
 
  • Like
Reactions: Odin and Mankini

Mankini

I'm a d-bag and got banned.
Banned
Joined
Dec 4, 2014
Messages
1,515
Current Location
en route
i wrap my stuff so it looks like camouflaged garbage. i made a water resistant laptop case out of an old GI foam mat and duct tape. that fit inside of a cardboard priority mailer i got free at tha post office. make everything dirty looking and put old bits of duct tape here n there.
 

Mankini

I'm a d-bag and got banned.
Banned
Joined
Dec 4, 2014
Messages
1,515
Current Location
en route
plus it doesnt hurt to smear brown mustard on a diaper then stash that in plain view. Absolutely the spicy brown kind with mustard seeds NOT Frenchs
 
  • Like
Reactions: 1 person

Tude

Sometimes traveler is traveling.
Staff member
Moderator
Joined
Jul 28, 2011
Messages
4,149
Age
60
Current Location
Rochester, NY
plus it doesnt hurt to smear brown mustard on a diaper then stash that in plain view. Absolutely the spicy brown kind with mustard seeds NOT Frenchs
LOL I'm sure that would put a halt to the money coming in ... I see something like that - OH HELLA NO. 90 degree change in direction!

I actually hit some cool traveling buskers today - freak it was 70F in NYS today. And they were where I usually see travelers - in front of Aaron's Alley on Monroe Ave. And they were making out busking too. Good times!!

But the baby butt brown mustard. LOL. let me know how that goes for ya. :D
 
OP
NattyKiwi

NattyKiwi

Previously Steve James
Joined
Sep 21, 2015
Messages
32
Current Location
Kona, Hawaii
Thanks guys!
I might just have to try that. haha
And yeah, I figure since iv never seen it in person yet why not try it out. I know that type of music appeals to alot of age groups to be interested.
 
  • Like
Reactions: Mankini

Mankini

I'm a d-bag and got banned.
Banned
Joined
Dec 4, 2014
Messages
1,515
Current Location
en route
miniaturize as much as you can; digitalize what you can. idk. i play with a pignose and a mexican strat...so quien sabe :)
 

linno

Pilgrim
Joined
Jan 25, 2015
Messages
42
I traveled with a laptop briefly after losing my phone. I say briefly cuz that shit disappeared real quick, was a constant paranoia, and a bitch to take on trains. I have a hard time believing you'd make money "busking" with a laptop, but you would probably make some friends and have a good day.
I also travel with an LED hula hoop. my biggest concern is the rain, but a trash bag or pack rain cover did me good....
from experience I'd say it's def not worth travelling with a laptop unless you enjoy sitting in Starbucks a lot or experiencing loss, cuz that shits gonna disapedisappear or get damaged. ...
 

Mankini

I'm a d-bag and got banned.
Banned
Joined
Dec 4, 2014
Messages
1,515
Current Location
en route
it can be done. just gotta get one of the little tiny ones. and a good bluetooth speaker.
 

Zaphod

Wayfarer
Joined
Jul 27, 2015
Messages
110
Current Location
Cincinnati
Yeah, I don't think anyone is gonna be willing to kickdown to someone with a laptop. Seems like a bad idea to me
 
  • Like
Reactions: SpoonLady

Leocalifornya

Rambler
Joined
Apr 18, 2016
Messages
47
Age
33
Current Location
Brookings, OR
Bro, just go for it. If you can make some good music and get people into it, then you will get paid. Quality busking has almost nothing to do with your instruments and almost everything to do with what you are expressing. A great example of someone who makes great music with electronics is Reggie Watts.
4eba165afc82da529955a938d2c078b85df4eb69_254x191-jpg.30449_Busking with laptop and Keyboard ??_Musical Instruments_Squat the Planet_11:01 AM

Dude is brilliant with his shit, and it's all on the spot. If you can pull off even half what he does, you would do well. Just get your ass out there and try it!
 

TChungMayMay

Pilgrim
Joined
Apr 12, 2015
Messages
32
Current Location
Texasish
I'd say go for it. It would probably be better if you were running it off a tiny, crappy laptop (or at least one where you've made the case look like it's been through a bunch), but man, if you're actually playing and it's enjoyable music you're gonna get kickdowns even if you're using a laptop. I suppose this might depend a *little* on where you are, but in big cities or artsy towns (think Asheville or Charlottesville) it should be just fine.
 

SpoonLady

Newbie
Joined
Dec 4, 2016
Messages
8
My advice, be as "low key" as "any other busker" and set a good example for those coming with electronics behind you. Kepp it at a decent level, be aware of those around you, and use common sense. If you and others set good examples for those with electronics it will make it easier for those behind you.
 

BirdDaddy

Born Wild
StP Supporter
Joined
Mar 22, 2017
Messages
241
Age
29
Current Location
Fairfield Idaho.
I would proly kickdown to a curbside DJ. maybe make a cardboard top for your laptop so it looks like a turn table... get creative with your "show" and you will be okay man. never say never
 

Beegod Santana

Vagabond
Joined
Jan 28, 2008
Messages
640
Current Location
everywhere
Busking is a performance. Playing a recorded track on a loud speaker is not a performance. I wouldn't sit there playing a recording of me playing a guitar and singing. Electronics are fine but people wanna see you create something on that side walk. Also lots of places have no amplification ordinances. I say sell your laptop and get a talent that doesn't require ram.
 

Similar threads


About us

  • Squat the Planet is the world's largest social network for misfit travelers. Join our community of do-it-yourself nomads and learn how to explore the world by any means necessary.

Donate to StP!

Donations go towards paying our monthly server fees, adding new features to the website, and occasionally putting a burrito in Matt's mouth.

Total amount
$30.00
Goal
$50.00

Latest Status Updates

Gotz trainz on the brainz
I just got back to LA from the Bay - it was a very busy but happy trip. Went to Mt. Diablo, went to Berkeley and the City, even met up with @beyondthepaleogender! I did Craigslist rideshare both there and back, and both rides went fucking awesome :) Gonna post up for a bit and then I will (finally) begin hitchhiking east. Also - as of yesterday, I have been modding /r/Runaway for exactly a year now! :)
Been a while since I last posted on this thing.
Being stuck in PDX for the winter sucked n I’m looking to hit the road to NorCal in May.
Why would anyone wan to love like you?
Live by their rules or live by your own. . don't have kids
Today I am most grateful for water towers
Gonna be in Cheyenne for the first time today. If you’re in the area, stop by the crown bar and come rage!
I have a day/night to kill in the Bay Area if anyone is bored.

Forum Statistics

Threads
23,645
Messages
215,833
Members
13,305
Threads in last 24 hours
6
Messages in last 24 hours
55
Members in last 30 days
925
Latest member
chief